فضای هنر ایرانی،قربانی دیکتاتوری فرهنگی و بی تدبیری مدیران فرهنگی

فضای هنر ایرانی،قربانی دیکتاتوری فرهنگی و بی تدبیری مدیران فرهنگی

فضای هنر ایرانی،قربانی دیکتاتوری فرهنگی و بی تدبیری مدیران فرهنگی

1⃣ در یادداشت پیشین در باب مسائل فرهنگی با نام «دیکتاتوری در جمهوری اسلامی از احمد زیدآبادی تا مرضیه برومند» با بررسی واکنش های افسارگسیخته بی هنران به ظاهر هنرمند به هم کیشان خود، یله و رها بودن فضای فرهنگی،بی ضابطه بودن رشد و نمو به اصطلاح سلبریتی ها و عدم نظارت قاعده مند بر فضای مجازی را به سان ابزاری بُرنده دانستیم که در اختیار اقلیتی محدود ولیکن پرمدعا قرار گرفته است.

2⃣عدم حضور برنامه ریزی شده این بی هنران در مراسم تشییع پیکر خانم پروانه معصومی نشانه دیگری از دیکتاتوری جماعت خود بزرگ پندار است که صدالبته نقطه ضعفی برای مرحومه یا نقطه قوتی برای دیکتاتورهای حاکم در فضای هنری کشور نیست ولی متأسفانه نشانه های غم انگیز و البته نگران کننده سالها قصور فراوان در سیاست گذاری ،تصمیم سازی و تصمیم گیری و بی تدبیری امروز دستگاه های متولی فرهنگ ،در مقطع زمانی است که به حسب ظاهر مدیران این نهادها از نیروهای انقلابی هستند.

3⃣رویدادهای اخیر از یک سو حکایت از مدیریت یکپارچه دیکتاتورها در فضای فرهنگی کشور و از سوی دیگر نشانه های غفلت جدی از مقوله فرهنگ در سطوح خرد و کلانِ امروز و فردای کشور است. و اینگونه است که عنوان سلسله یادداشتهای رفتارهای هنجارشکنانه امروز،تساهل دیروز،بحران امروز و فردا بیش از پیش معنا پیدا می کند.

یک پاسخ بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.